A szakmai stáb által szelektált grafikusok, augusztus vége óta dolgozhattak a EKF projekt új arculatán. A Farkas Anna, Laki Eszter, Can Togay, Hegyeshalmi László és Gerhes Gábor nevével fémjelzett szakmai zsűri az anonim pályázatokat a napokban értékelte és a döntő szavazáskor egyhangúlag a Hidden Characters arculati terve mellett döntött.

A Hidden Charaters nyertes pályázati anyaga elérhető ITT! Második pályamunkájuk, mely nem nyert, itt tekinthető meg.

„Egységesen elmondható, hogy minden pályázó nagyon magas színvonalú munkát végzett, mely nem könnyítette meg a zsűri döntését. Úgy érezzük, hogy mindannyian a maximumot nyújtották, hogy a Veszprém-Balaton 2023 projekt rangjához méltó grafikai környezetben jelenhessen meg. Egyhangúlag kijelenthető, hogy a szakmai zsűri nagy örömére szolgált, a pályamunkák értékelése.
A Hidden Characters nyertes arculati pályázatát rengeteg ötlet és unikális gondolat jellemzi, melynek modern és európéer szemléletmódja a legfőbb jellemzője. Külön kiemelendő az embléma grafikai minősége, többrétegű jelentéstartalma, ugyanakkor könnyen „olvasható” és összetéveszthetetlenül megjegyezhető. Egyszerre vagány és friss, okos és elgondolkodtató, a hozzá kapcsolódó grafikai alkalmazások számára korlátlan kreatív lehetőségeket kínál”- írta szöveges indoklásában Gerhes Gábor Munkácsy Mihály-díjas képzőművész, egyetemi oktató, a pályázatot elbíráló zsűri elnöke.

A pályázatra beérkező további anyagok és a zsűri rövid értékelése, az alkotók neve szerint ABC sorrendben:

A de_form pályamunkája hatékony és egyben szerethető, felhasznált elemei ismerősek, így könnyen olvashatóak. Összhatásában erőteljes és dinamikus, egységesen friss és korszerű grafikai szemlélet jellemzi.

A pályázóról pár szóban: Déri Enikő és Demeczky Nóra a MOME Design tervezőgrafika szakán végeztek, ők a de_form alapítói. A nemzetközi szinten is keresett alkotópáros tervezett már arculatot az UH Fest-nek, Pannonhalma városának és a Design Hét Budapest / Budapest Design Week-nek, de állították már ki anyagaikat Moszkvában, Párizsban és Palermoban is.

A de_form pályázati anyaga elérhető ITT!

 

A Graphasel Design Studio pályaművénél a zsűri lenyűgözőnek találta az arculat mögötti konceptuális hátteret és célcsoportelemzést. A magabiztos motívum használatot, elegáns és kitisztult alkalmazások sora jellemzi.

A pályázóról pár szóban: Számtalan díj és óriási projekt áll már mögöttük. Ők dolgozták ki a Balaton Sound, a Szépművészeti Múzeum és a FINA 2017-es Úszó-Világbajnokság arculatát is! Tavaly a Dubicz Borászat és Szőlőbirtokkal, idén pedig az Opera Gin Budapesttel nyerték meg a nemzetközi Red Dot Brand and Communication Design Award-ot.

A Graphasel Design Studio pályázati anyaga elérhető ITT!

 

Mesterházy Ákos mindkét benyújtott pályaműve kiváló szakismeretről és -tudásról árulkodik. Külön kiemelnénk a pályamű üdeségét és verzatilitását, különösen a kettes számú terv megkapóan színes és illusztratív elemeit, az abból adódó vidámságot és szerethetőséget.

A pályázóról pár szóban: Grafikus, dj, producer és bulikat is szervez. Balatonalmádiból származik, de ezer szállal kötődik Veszprémhez. Ő készíti a Hangvilla, az Utcazene és az Akvárium Klub grafikai anyagait, de dolgozott már a Bortársasággal, a Nagyon Balatonnal és sok hazai fesztivállal. Ákos az Amakita Graphic párosának az egyik fele, most egyedül indul pályázatunkon.

Mesterházy Ákos pályázati anyagai elérhetőek ITT és ITT!

 

A Peltan-Brosz munkáin kiemelten értékelhető, hogy amíg letisztult és konzervatív elemeket felvonultató és könnyen értelmezhető elemeket használ az egyikük, vele szemben a másikra inkább a bátor és progresszív útkeresés a jellemző. Összeségében látványos és ízléses munkák.

A pályázóról pár szóban: A Peltan-Brosz Studiot 2011-ben alapították. Ha munkáról van szó nem állnak meg az ország határánál, New Yorktól Londonon keresztül, egészen Hong Kongig találkozhatunk munkáikkal. Szerencsére itthon is aktívak, így dolgoztak már a Magyar Nemzeti Banknak, a CIB-nek, a pécsi Hamerli kesztyű manufaktúrának, a Budai Várgondnokságnak, a Jánosik Kft-nek és a szentendrei Skanzennek is.

A Peltan-Brosz pályázati anyagai elérhetőek ITT és ITT!

 

Tóth Andrej pályaműve összetéveszthetetlenül markáns grafikai elemeket tartalmaz, melyek vizuális bombaként tarolják le nézőket. Erőteljes és hatásos színvilág, szertefutó és korlátok nélküli kreativitás a jellemzője.

A pályázóról pár szóban: Az ART HEKK – a Balaton brand projekt vezetője, az A38 Hajó arculatának felelőse, a Radnóti Miklós Színház plakáttervezője. Rendszeresen tervez palack címkéket a Bortársaság és borászatok számára. Az Isztambuli Könyvhét Magyarország díszvendégségének és a Magyar Pavilon teljes arculatának tervezője. Számtalan egyéni kiállítása volt már és többek közt nyert Aranyrajzszög Díjat (kulturális plakát kat.) és Media Design Díjakat is (print, médiaportfólió kat.). A Magyar Plakát Társaság tagja, hazai és nemzetközi hallgatókkal ismerteti meg a grafikai tervezést a Budapesti Metropolitan Egyetemen.

Tóth Andrej pályázati anyaga elérhető ITT!

 

A veszprémi Juliushard menet közben visszalépett a pályázattól.

 

Kapcsolódó:

  • A zsűritagokról szóló korábbi cikkünk.
  • A pályázatot bemutató korábbi cikkünk.