Nemzetközi ízek – kulturális találkozások Veszprémben

A veszprémi Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. támogatásával rendezi meg “Taste the World” című eseményét, amelynek keretében az egyetem nemzetközi diákjai hazájukat mutatják be népük konyháján, ételein, illetve az ehhez kapcsolt rövid prezentáción keresztül.

A program során lehetőség nyílik az orosz, kazah, kambodzsai, mongol, afrikai, bangladesi, koreai, indiai és magyar konyha ízeinek megkóstolására. Az esemény az egyetem Nemzetközi Hét eseménysorozatának része.Veszprém Európa Kulturális Fővárosa pályázóként kiemelten fontosnak tartja a városban zajló nemzetközi diákélet bemutatását, illetve találkozási pontként a különböző nemzetek kultúrájának jobb megismerését, közelibbé hozását, bemutatását egymás számára.

“Kíváncsian várjuk a nemzetközi hallgatók bemutatkozását, mert végre felvehetik nemzeti viseletüket és mesélhetnek arról a világról, amit azért hagytak távol egy időre, hogy bennünket megismerhessenek.” – mondja Dr. Kővári Edit, az egyetem nemzetközi kommunikáció tanára, a program szervezője. “Minden diák csomagjában ott lapulnak a kedvenc fűszereik, melyekkel a távolban is igyekeznek elővarázsolni családjuk megszokott ízeit, vagy szűkebb közösségük hagyományos főzési szokásait. Amikor egy-egy különleges tál étel az asztalra kerül, az olyan, mintha a családi fotóalbumban lapozgatnánk. Megfejthetetlen kérdés, hogy mi ad nagyobb élményt: érezni az egzotikus fűszerek illatát vagy nézni a büszkén ragyogó arcokat és figyelni, hogy hogyan cserélnek ízeket a nemzetközi hallgatóink.” 

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara minden ősszel megrendezi a Nemzetközi Hét programsorozatot, melynek célja, hogy megteremtsék hallgatóik számára azt a különleges közeget, mely a nemzetközivé válás érzését hordozza és bátorítsák őket arra, hogy részévé váljanak a világnak és lépjenek ki a már ismert rutinból. A Nemzetközi Héten az órákat idegen nyelven tartják, külföldi előadókat és olyan vállalati partnereket hívnak meg, akik a multinacionális cégek interkulturális atmoszféráját mutatják be. Bátorítják hallgatóikat, hogy használják ki diákéveiket utazásra, ismerjenek meg más felsőoktatási intézményeket, vállaljanak munkát az egyetem kötelékében, mert ezzel önbizalmukat erősítik. A Nemzetközi Hét egyik legnépszerűbb programja már szinte hagyomány a karon. A „Taste the World” esemény különlegessége, hogy nem minősített séfek főznek különleges ételeket, hanem a hallgatók mutatják meg egymásnak saját országuk ízeit.