Digitális Tudásközpont
Március 21-én átadták a Digitális Jólét Program szakmai támogatásával és koordinációjával létrejött digitális tudásközpontot Veszprémben, amelyet az átadást követően a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. Digitális Húsáruház néven üzemeltet majd. Robotika, virtuális valóság, automatizáció, mesterséges intelligencia – a XXI. század legmodernebb vívmányai, amelyeket hamarosan testközelből ismerhetnek meg a Veszprémből és a régióból érkező érdeklődők. Az elsősorban iskolás korú gyermekeket és a fiatal felnőtt korosztályt célzó oktatási és szórakoztató központ a digitalizáció világába vonja be a fiatalokat.
A már működő Digitális Jólét Program Pontok (DJP Pontok) tapasztalatait felhasználva 6 vidéki városban (Békés, Kaposvár, Kecskemét, Nyíregyháza, Oroszlány és Veszprém) digitális tudásközpontok létesülnek, amelyek felszerelését, kialakítását, szakmai támogatását és koordinációját a Digitális Jólét Program látja el. A beruházás értéke összesen 2,4 milliárd forint.
A veszprémi városközpontban álló, az önkormányzat tulajdonában lévő épület korábban volt iskola, bankfiók, de az épületet leginkább az egykori húsáruházi funkciója miatt ismerik a veszprémiek. A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa Program (VEB 2023) csaknem 110 millió forintos támogatásával három hónap alatt megújult 300 m2-es épület most visszakapta edukációs funkcióját, hiszen eredetileg iskolának épült az 1920-as évek végén. Habár most nem a hagyományos iskolai rendszerű oktatás kerül majd előtérbe, mégis újra diákok tanulhatnak, fejleszthetik készségeiket a központ falai között. A VEB 2023 program egyik célja a helyi gyermek-, és család-barát programok fejlesztése, melyhez nagy mértékben hozzájárul a digitális központ létrejötte.
A városból és a régióból érkező diákokat és tanáraikat áprilistól várják a központ oktatói egy-egy rendhagyó informatikaóra vagy - szakkör keretein belül, előzetes bejelentkezés után.
Az iskolák számára díjmentes órákon a tanulók megismerhetik Bodrit, a robotkutyát; kipróbálhatják, hogy milyen minirobotokat programozni vagy akár 3D-ben is tervezhetnek, nyomtathatnak kisebb ajándéktárgyakat, és a virtuális valóság világába is betekintést nyerhetnek.
A tudásközpontban a fiatalok a jövőben a legújabb karriertervezési diagnosztikai eszközök és szakértők által alkalmazott professzionális módszertanok segítségével felmérhetik készségeiket és kompetenciáikat. Az elemzés eredményei olyan pályaorientációs javaslatot alapoznak meg, amelynek köszönhetően a tervezésben résztvevő pályakezdő a számára ideális karriert tervezheti meg.
A fentieken kívül a tudásközpont, a Digitális Húsáruház nem csak a gyerekek, hanem a fiatal felnőttek és az aktív idősebb korosztály számára is számos programmal készül, hiszen a digitális kultúrával való ismerkedés és az abba való integráció nem lehet korfüggő.
Bejelentkezés: [email protected]