Turisztikai audit: a királynék városa készül 2023-ra

Veszprémnek minden adottsága megvan ahhoz, hogy 2023-ban Európa Kulturális Fővárosa legyen és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy városunk 2018-ban elnyerte a megtisztelő címet. Annak érdekében, hogy a vendégek igazán „királyul” érezhessék majd magukat nálunk, a királynék városában, a város kulturális intézményeit egy átfogó turisztikai audittal mértük fel és az eredmények alapján elindítottunk egy nagyszabású kapacitásfejlesztési programot.

A Veszprém–Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa (EKF) programot gyakran azonosítják a kulturálisinfrastruktúra-fejlesztési beruházásokkal, a jelentős kulturális-művészeti programokkal. A programév eseményeivel színvonalas kínálattal gazdagítjuk majd a hazai kulturális életet. A modern szabadidős piacon azonban óriási verseny zajlik, és a sikerünk egyik kulcsa az lehet, hogy a város intézményei felkészülten tudják majd fogadni a vendégeket. Ehhez minden területre kiterjedő segítséget nyújtunk a város kulturális intézményeinek. 

Gondos előkészítés

A turisztikai szolgáltatások frissítése, ráncfelvarrása akkor lehet sikeres, ha egy alapos helyzetértékelés eredményeként a város kulturális életének szereplői tisztán láthatják miben jók és hol érdemes a látogatók elvárásaihoz alkalmazkodni. 

A tisztánlátás érdekében - egy nyílt meghívásos tárgyalás nyerteseként – megbíztuk az Innotime Hungary Kft.-t, hogy turisztikai szakértők szemével auditálják Veszprém kulturális intézményeit és adjanak javaslatot arra, hogyan lehetnek még vonzóbbak 2023-ra, az Európa Kulturális Fővárosa címviselés évére. A tanácsadó kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy legyen tapasztalata a turisztikai látványosságot biztosító intézmények működtetésében, valamint a turizmusfejlesztés terén is. Az Innotime átvilágította az intézmények turisztikai szolgáltatásait, majd a meglévő értékek megerősítése mellett új szakmai tartalmak/szolgáltatások kidolgozását és megvalósítását is javasolta.

A helyzetelemzés szempontjai, módszerei

  • Primer és szekunder kutatások 
  • Személyes találkozás minden intézmény képviselőjével 
  • Online és telefonos kapcsolattartás 
  • Online kommunikációs felületek vizsgálata 
  • Mystery shopperek bevonása 
  • Szakértői mystery shoppingok 
  • Kick off meeting az intézmények bevonásával 
  • Tárgyi feltételrendszer látogatómenedzsment-szempontú felmérése 
  • Attrakciók, programok tartalmi elemzése 
  • Kínálati elemek azonosítása, amelyek illeszkednek az EKF desztinációs szintű attraktivitásához 

Veszprém=kultúra

Az elvégzett kutatás összesített eredményei azt mutatják, hogy Veszprémről egyértelműen pozitív kép él a közvéleményben, és hívószóként a kultúra meghatározó szerepet kap. A pozitív imázs azonban városmarketing és turisztikai szempontból akkor aknázható ki igazán sikeresen, ha egy átgondolt desztináció- és látogatómenedzsment rendszerre épül, amely folyamatosan méri a látogatói igényeket és ennek megfelelően viszi piacra a város kulturális kínálatát.

10 hónap - 10 kihívás

A turisztikai felmérés eredményei alapján elkészült a „10 hónap 10 kihívás” címet viselő intézkedési csomag, amelyet 2022. februártól 2022. novemberig az átvilágítást végző Innotime Hungary Kft-vel összefogva következetesen valósítanak meg az alábbi veszprémi intézmények:

  • Agóra Veszprém Kulturális Központ ​ 
  • Kabóca Bábszínház​ 
  • Lackó Dezső Múzeum​ 
  • Művészetek Háza Veszprém​ 
  • Pannon Várszínház Színművészetfejlesztési Nonprofit Kft.​ 
  • Veszprémi Petőfi Színház​ 
  • Veszprémi Érsekség​ 
  • Veszprémi Programiroda Rendezvényszervező és Kulturális Kft.​ 
  • Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft. ​ 
  • Veszprémi Állatkert (Kittenberger Kálmán Növény- és Vadaspark Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.)

A program fókuszterületei: intézményi attrakció- és kapacitásfejlesztés, turisztikai termékfejlesztés, desztinációmenedzsment, desztinációs szintű termékfejlesztés, szemléletformálás, tudásmegosztás, online felületek, jegyértékesítés, látogatómenedzsment, fenntarthatóság és akadálymentesség, nyelvi készségek.

Veszprém legyen a királynék városa!

A nyár folyamán a „Veszprém legyen a királynék városa!” címmel kiállítások és kampányok indulnak, valamint elindul az egységes jegyértékesítési rendszer kiépítése is. Később, az ősz folyamán kezdődik a program keretében kidolgozott Welcome Veszprém” pályázati programcsomag megvalósítása, melynek részeként többek között egységes eligazító táblarendszer, online jegyvásárlásra alkalmas kioszkok, kerékpáros szervizpontok, elektromos biciklitöltők, kerékpártárolók, nyilvános WC-k és ivócsapok kerülnek telepítésre. A látogatókkal kapcsolatban álló munkatársak képzése a Szolgáltató Attitűdfejlesztő Tréninggel (SZAFT) zárul novemberben.

Az intézkedéscsomaggal elsősorban a 2023-as programév sikeres lebonyolítását kívánja elérni a VEB2023 Zrt. és a megvalósítást aktívan támogató Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata. Közös cél, hogy fejlesztés eredményei hosszú távon is beépüljenek, pozitívan befolyásolják majd Veszprém városmarketingjét, turizmus terén felmutatott sikereit.

Hozzáférhetőség

Amennyiben nehézségekbe ütközik oldalunk böngészése során, válasszon az alábbi hozzáférhetőségi lehetőségeink közül!